Friday, December 10, 2010

Hati dah pecah.Suka.Cinta.Minat.(err apa lagi?)

Salam Semuaaa~ ~ ~


Dalam semangat jiwa yg gitu,sy ingin nk buat konklusi lepas jalan-jalan(x pakai kaki) kat blog2 lain2 punyaa...Pahtu,satu hari tu (semalam) sy singgah kat blog kwn sy punya..(identiti dirahsiakan)muahhaha..dia bagitau pasal hati dia yg dah pecah...Dia bkn bagitau secara gossip2,story mory gitu,dia buat dlm bentuk puisi pasal dia ngn perempuan yg dia suka dan minat.,,Hmm,mmg sedih gakk..konklusi dari apa yg sy bca,(dari sy je),dia bertepuk sebelah tangan....Tapi,takdelah sampai nk tutup terus hati kita kat org lain..Tak elok2..pahtu berpaling lak kat golongan sejenis..Mak Ooiii!Moga dijauhkanlah..

Putus cinta ni mmg akan dijalani gak oleh sape2 yg bercinta...(ye ke?) dan ianya mmg menyakitkan.sy pun tgh alami skrg ni...Tapi takdelah sampai nk bunuh diri(dosa tuu).Hidup mesti diteruskan apa pom.Takkanlah demi laki yg belum jadi suami kita pun,kita nk frust sgt dengan mkn tak knyg,tdo tak cukup,.pahtu menangis setiap malam.Bazir air mata tau nk nangis tuk laki cam tu..(ambooi sy taip)

Sesetengah orang sanggup menolak laki lain demi ex bf yang tak tahu hilang entah ke mana..jgnlah smpai mcm tu..Life must goes on(betul ke ayat aku ni)haha...Sy pernah singgah(follow sbnarnya) kat blog encik Ben (sgan nk panggil abg),dia ckp kalu cinta nape tinggal?Sy mmg setuju 150 persent ++++.Ye,mmg mungkin ada sebabnya,tapi bkn ke mulut manis sentiasa beritahu 'Demimu,sanggup ku harungi ombak berliku-liku,(berliku ke?),walau badai datang melanda,I sanggup tempuh demi U.So,buktikanlah..jgn pandai2 ckp je tau..tgk sy,boleh bina ayat mcm nie,hehe...(cam dari novel je?) 

SAY 'NO' TO THIS

SAY 'YES' TO THIS
REMEMBER
Korang mesti dah biasa dengan entry post2 cinta ni kan?Hohoho,tapi sy nak post gak!(Ngade2lah pulak).Tau tak korang perbezaan antara syg,cinta dan minat?Meh2,sy bagitahu meh.. :P.Oh,sebelum terlupa,nie post share dari fb..So,nak kongsi2 gak ngn korang..hehe






Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau boleh nak dia tahu.. dan kita sebOleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)

Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)

Suka - Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. 

Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )


Sekian shj dari sy... ^^


6 comments:

  1. totally agree 100% with u.. xboleh prcaya sgt dgn kata2 bermadah sume tu.. life must go on walau apa pon yg trjadi.. tq ti, entry yg brmanfaat dan bess :)

    ReplyDelete
  2. saye cinta, sayang, suke, & minat kat bakal suami saye... complete. hehe. ^_^"

    ReplyDelete
  3. baguslah tu Cik Ain...sy doakan moga kamu bahagia dgnnya dan kekal hingga ke akhir hayat =)

    ReplyDelete
  4. jatuh cnta susah..putus cinta pun susah..angau cinta lagi la susah..alahai cinta..h0h0

    ReplyDelete
  5. haha...mcm tulah cinta nie,ada macam2,masin,manis,tawar,pahit,manis pekat dan lain2nya..hehe

    ReplyDelete