Monday, September 5, 2011

Percubaan Pertama


Entah ini boleh kata percubaan pertama atau tidak.


Sebabnya?


Pertama kali membuat puding ala-ala kek bernama Triffle berjaya dibuat pada malam sebelum Raya Pertama.Alhamdulillah,habis licin pada Hari Raya Pertama.Family cakap sedap sangat-sangat ^^.Fuhhh..lega rasanya ingat tak dapat habiskan dalam 2,3 hari,rupanya 1 hari je sudah habis.Alhamdulillah :D

Dan.......
Permintaan membuat kek ala-ala puding Triffle semakin bertambah dalam kalangan family.Ouch,terharunya T_T.Tapi,untuk kali kedua,rasa takde mood nak buat.Entah kenapa,tapi jujur saya katakan,saya tidak berehi sangat Triffle tu (lepas percubaan pertama),dan pada malam itu,saya buat ala-ala cincai.Dan hasilnya?Family cakap tak sesedap yang sebelum ini.Tapi,alhamdulillah,habis juga dalam 2 hari.Nampaknya,family saya amat suka Triffle yang saya buat dan buat saya berazam buat lagi sedap dari sebelum ini.Lagi terkejut,nenek saya pom suka Triffle yang saya buat dan suruh saya buat 2 Triffle.1 untuk Pak saudara dan keluarga(skema ayat) dan 1 ag untuk my family.Siap bagi duit untuk beli bahan Triffle.Terharunya :')..Dan seperti yang lepas,Triffle sudah habis licin dimakan.. :D


Percubaan pertama :')

Saat terakhir sebelum licin
Percubaan Pertama 2 :D


Kelmarin,sudah start Berpbs di sekolah yang dikenali sebagai Ross (ayat yang selalu disebut oleh cikgu-cikgu di sekolah).Dipanjangkan lagi,hari pertama Pbs sudah bertemu dengan cikgu seni yang tengah lakukan aktiviti bersama murid.Bila tengok murid-murid membuat aktiviti psv dengan guna water color,dengan penuh comey lotte,rasa rendah diri timbul.Dalam hati ''Diorang buat lebih kemas,dari aku.T_T''.Sob3.Cikgu Azni(Cikgu Seni Tahap 2) meminta saya mengajar murid kelasnya dan meminta saya membuat aktiviti psv yang difikirkan oleh saya sendiri.Yang lebih hebak,saya kena mengajar hari itu juga.Demi nak cari pengalaman(chewahh),saya terima dan mencuba.Terima kasih cikgu kerana memberi peluang kepada saya biarpun  Pbs saya tidak terlibat dengan p&p :') .


Gambar-gambar pada hari pertama Pbs, saya mengajar kelas darjah 5 Concern sambil diperhatikan oleh Cikgu Azni :D (Rph(rancangan Pengajaran Harian) pun hanya dalam otak saya je kerana memang tidak mungkin sempat buat ditambah ag ia hanya dalam otak saya je.hehe.Tq my brain :D


Aktiviti Pendidikan Seni Visual 'Gurisan'


''Let This Pics tell you the story''









Berharap teknik ini akan menunjukkan hasilnya esok...fuuhh,harap menjadi.Hari ini saya mengajar juga,tapi malas nak upload.hehe.Wish the best for me. :)

No comments:

Post a Comment